غیبت حضرت مــهدی از نگاه امام حـسین
وفاداران رهبری
ما با ولایت فقیه زنده ایم
شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : balak

غیبت حضرت مهدی (عج) از نگاه امام حسین (ع)

 درباره غیبت آخرین پیشوای برحق احادیث تابناکی وجود دارد، برخی از این روایات از ناحیة امام سوم است. امام حسین(علیه السلام) دربارة غیبت امام زمان(علیه السلام) می‌فرماید:
«لصاحب هذا الامر غیبتان، احدهما تطول حتی یقول بعضهم: مات و بعضهم قتل و بعضهم ذهب و لا یطّلع علی موضعه احد من ولی و لا غیره الا المولی الذی یلی امره؛[۱]
برای صاحب این امر دو غیبت است که یکی از آنها آن قدر به طول می‌انجامد که گروهی می‌گویند: (مهدی) مرده و برخی گویند: کشته شده و بعضی گویند: رفته است. احدی از دوستان و غیره، از اقامتگاه او آگاه نمی‌شود، جز خدمت‌گذاری که متصدی امور اوست».

هم‌چنین می‌فرماید: « … له غیبة یرتدّ فیها اقوام و یثبت علی الدین فیها آخرون، فیؤذَوْن و یقال لهم: (متی هذا الوعد ان کنتم صادقین.) اما ان الصابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول‌الله (صلی الله علیه و آله وسلم) ؛ [۲]

برای او غیبتی است که گروه‌هایی در آن از دین برمی‌گردند و گروه‌هایی دیگر بر آیین خود استوار می‌مانند و در این راه آزارها می‌بینند. به آنان گفته می‌شود: این وعده کی واقع خواهد شد اگر راستگو هستید؟ آنان که بر این آزارها و تکذیب‌ها صبر کنند، همانند کسی‌اند که شمشیر به دست گرفته و در پیشاپیش رسول اکرم‌(صلی الله علیه و آله وسلم) جهاد می‌کند.

با توجه به این حدیث شریف، مشخص می‌شود که آسیب‌های سختی در این زمان متوجه مسلمانان و شیعیان است که بارزترین آنان، بی‌دینی و بد دینی است. اما اگر کسی دین‌اش را در این شرایط سخت حفظ کند، اجر و پاداش مهمی مانند مجاهدان زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) دارد.


[۱] . غیبت نعمانی، ص۱۷۱، ب۱۰، ح۵؛ عقدالدرر، ص ۱۳۴٫

[۲] . کمال الدین، ج ۱، ص ۳۱۷، ب۳۰، ح۳؛ عیون الاخبار، ج ۱، ص ۱۸؛ بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۳۳؛ معجم احادیث الامام المهدی۴، ج۳، ص۱۸۴٫



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وفاداران رهبری و آدرس bolwar8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 23147
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1